درج شده توسط: روابط عمومی

کارگاه آموزشی روایت جذب و نگهداشت دانشجوی بین الملل برای کارمندان دانشگاه برگزار شد

20 Oct 2024

کد خبر : 11357603

تعداد بازدید : 116

به همت معاونت امور بین الملل کارگاه آموزشی روایت جذب و نگهداشت دانشجوی بین الملل برای کارمندان دانشگاه برگزار شد.

دراین کارگاه آموزشی دکتر کیانوش سوزنچی مدیر کل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز حضور داشت.

در آغاز دکتر مولوی معاون امور بین¬الملل دانشگاه به چرایی جذب دانشجوی بین¬الملل پرداخت و تجربه کشورهای مختلف بویژه کشورهای چین و ترکیه را در این باره بیان کرد و گفت:کشورها در سراسر دنیا در راستای تقویت دیپلماسی علمی به موضوع جذب دانشجوی بین¬الملل به صورت ویژه پرداخته اند و زیر ساخت ها و امکانات و ظرفیت های علمی خود را برای جذب حداکثر دانشجوی بین الملل به کار بسته اند.

در ادامه دکتر سوزنچی ضمن تأکید بر اهمیت موضوع جذب و نگهداشت دانشجوی بین الملل، دانشجویان بین الملل را سفیران فرهنگی و علمی دانست و گفت که هر کدام می توانند موجب توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی کشورشان با کشور ما شوند لذا القاء فرهنگ نوع دوستی، مهربانی و میهمانوازی به دانشجویان بین الملل فارغ از هر نوع ملیت را امری مهم و ضروری دانست و به بیان چند تجربه و مصداق در این باره پرداخت.

 دکتر سوزنچی دانشجوی بین الملل را به مثابه سرمایه برای دانشگاه¬ها توصیف کرد که پس از بازگشت به کشورشان منشاء خیر و برکت خواهند شد بنابراین بهتر است این سرمایه¬ها به دست مدیران و کارمندان دانشگاه¬ها حفظ و تقویت شوند.

در ادامه کارگاه، کارمندان و یاوران علمی به بیان نکته نظرات، پیشنهادات و سوالات خود پرداختند. دکتر سوزنچی و دکتر مولوی نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده به سوالات پاسخ دادند.

أضف تعليقات