درج شده توسط: روابط عمومی

   در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد؛

کارگاه­ آموزشی "آشنایی با شیوه نامه و نحوه اجرای دروس مهارتی-اشتغال ­پذیری در دانشگاه "

20 Oct 2024

کد خبر : 11364710

تعداد بازدید : 148

چهارمین کارگاه آموزشی با عنوان"آشنایی با شیوه ­نامه و نحوه اجرای دروس مهارتی-اشتغال ­پذیری در دانشگاه" برگزار شد.

     در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه در سال 1403، چهارمین کارگاه آموزشی با عنوان"آشنایی با شیوه ­نامه و نحوه اجرای دروس مهارتی-اشتغال ­پذیری در دانشگاه"روز یکشنبه 29 مهرماه به مدت چهار ساعت با ارائه دکتر اردکانی و خانم فشالنج و با حضور و مشارکت 44 نفر از معاونان آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه به شیوه حضوری در تالار اجتماعات بوستان توسط دفتر برنامه­ ریزی آموزشی دانشگاه برگزار شد. 

    در بخش افتتاحیه کارگاه آموزشی، دکتر کاظمی مدیر برنامه ­ریزی آموزشی دانشگاه بر لزوم اجرای دروس مهارتی-اشتغال­ پذیری مطابق شیوه ­نامه مربوط و اقداماتی که در دفتر برنامه ریزی آموزشی در خصوص تدوین و بازنگری برنامه های درسی و اجرای دروس مهارتی و اشتغال پذیری انجام شده است، پرداخت.

سپس خانم فشالنج در دو بخش ضمن مروری بر شیوه ­نامه اجرای دروس مهارتی-اشتغال ­پذیری، به اقداماتی که در خصوص بازنگری برنامه های درسی در شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه و هچنین اقداماتی که دانشکده ها و گروه های آموزشی برای اجرای دروس مهارتی-اشتغال پذیری داشتند را ارائه کرد.

در ادامه دکتر اردکانی مدیر فناوری، نوآوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه مباحثی را در خصوص اهداف، مأموریت ها، برنامه­ ها، بازدیدهای علمی و صنعتی واحد ارتباط با صنعت و جامعه و دفتر هدایت شغلی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را بیان کرد.

در بخش دیگر کارگاه آموزشی، گزارشی توسط معاونان آموزشی دانشکده­ ها؛ آقایان دکتر رحیم نیا، دکتر پیروی، دکتر قلیج، دکتر پیرچراغ و خانم دکتر امینیان دهکردی درباره اقدامات انجام شده گروه های آموزشی مربوط به دانشکده و چالش هایی که برای اجرای دروس مهارتی-اشتغال پذیری وجود دارد را ارائه نمودند.

از مهمترین دغدغه ها و چالش های بیان شده برای اجرای دروس مهارتی به ویژه دروس دارای بازدید و سفر علمی، عدم تخصیص و توزیع مناسب بودجه توسط معاونت توسعه، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی و عدم هماهنگی لازم میان معاونت فرهنگی و دانشکده ها برای اجرای مناسب بیان شد. در بخش پرسش و پاسخ هم به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

أضف تعليقات